Според изследователите Джуд Антин (Director of Research в Airbnb) и Елизабет Чърчил (Director of User Experience в Google) постиженията (баджове, значки, трофеи и т.н.) имат пет основни функции: поставяне на цели, инструктиране, репутация, утвърждаване и идентификация на групата. Поставянето на цели означава, че за да се сдобият с трофей, потребителите имат стимул да постигнат целите, поставени в изискванията за завоюването им. Чрез различни видове постижения участниците биват инструктирани за дейностите, които са налични в системата. Придобиването на постижения се отразява върху репутацията – баджовете могат да бъдат използвани за оценка на потребителската популярност, например експертност. Утвърждаването означава, че трофеите служат като символи за статус и личностно утвърждаване, показвайки предишните постижения на участниците. И накрая, груповата идентификация означава, че баджовете изпълняват комуникационната функция да „съобщават“ за набор от споделени дейности, които свързват група потребители заедно[1].
Постиженията могат да бъдат разпределени в няколко по-големи категории[2]:
- за изследване на възможностите на играта
- за завършени предизвикателства
- за придобивки (колекциониране на предмети)
- за върхово представяне
- за изиграване на игра в най-трудния й режим
- за изиграване на ниво или игра с определен подход или за максимално кратко време
- за лоялност (напр. към общността на дадена игра; редовен абонамент за продължителен период от време)
- за придобиване на редки предмети
- за изиграване на мини-игри
- за игра в мрежа (мултиплеър) – напр. за високи резултати в режими за отборна игра
- за изключителни достижения – напр. първият играч в света, завършил успешно определена задача или събрал много редки предмети.
DoubleAgent е първият играч, достигнал максимално (120) ниво като пандарен (расата на континента Пандария) без да избере фракция, като по този начин никога не напуска Уондъринг Айл; той постига това, като качва нива само от събиране на билки и миньорство.
Постиженията (achievements) могат да бъдат силен стимул за играчите (участниците) както да довършат започнатото – да „превъртят“ играта, така и да опитат различни начини (подходи, режими) на изиграване. Обикновено участниците виждат не само колко постижения вече са спечелили, а колко и какви други биха могли да придобият и по какъв начин. Така например участниците в игра на медии могат да натрупат актив от 100 точки от коментари (коментар на повечето публикации носи 10 точки, докато под публикации, в които има поставени задачи, количеството им може да е няколко пъти по-голямо), от гледане на видео или от комбинация между двете. 100 точки автоматично биват осребрени в постижение (постижение за натрупани точки), но баджове могат да бъдат печелени и за определена дейност или постоянство – пет изгледани видеоклипа, изпълнение на всички задачи, оказване на помощ на други участници, които срещат затруднение и т.н.
[1] Antin, J., & Churchill, E. F. (2011). Badges in social media: A social psychological perspective. InCHI 2011 Gamification Workshop Proceedings (Vancouver, BC, Canada, 2011)
[2] Категоризацията е на Montola, M., Nummenmaa, T., Lucero, A., Boberg, M., & Korhonen, H. (2009, September). Applying game achievement systems to enhance user experience in a photo sharing service. InProceedings of the 13th InternationalMindTrek Conference: Everyday Life in the Ubiquitous Era(pp. 94-97).
Твоето участие в игра на медии
Статистика с твоите точки и постижения за активно участие в игра на медии. Публикувай нови коментари, стимулирай дискусии и гледай видео, за да увеличиш актива си.